2025 metų balandžio 1 d. pradėtas vykdyti trijų metų projektas „Edukacinių tyrimų proveržis“. Projektas vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“.
Projektas finansuojamas 2021‒2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, jo vertė – 15 231 660,52 Eur.
Projekto tikslas – stiprinti edukologijos mokslinius tyrimus ir didinti jų kokybę bei tarptautinį bendradarbiavimą, dalyvaujant tarptautinėse švietimo ir ugdymo srityse.
Projektą įgyvendina Lietuvos mokslo taryba, bendradarbiaudama su 7 pagrindiniais partneriais: Vilniaus universitetu, Vytauto Didžiojo universitetu, Kauno technologijos universitetu, Vilniaus Gedimino technikos universitetu, Mykolo Romerio universitetu, Lietuvos sveikatos mokslų universitetu, Klaipėdos universitetu.
Klaipėdos universitetas pagal šį projektą vykdo projektą „Formuojamasis vertinimas mokykloje naudojant dirbtinį intelektą“. Nors dirbtiniu intelektu grindžiamas formuojamasis vertinimas yra itin inovatyvus ir perspektyvus, tiek Lietuvoje, tiek plačiame pasaulyje jis žengia tik pirmuosius žingsnius ir kelia daug klausimų bei iššūkių mokytojams, švietimo politikos formuotojams, mokslininkams ir plačiajai visuomenei. Atsižvelgiant į šią problemą, projektu siekiama pagilinti supratimą apie dirbtinio intelekto naudojimo formuojamajame vertinime esminius veiksnius ir jų įtaką bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams. Remiantis pagilintu supratimu siekiama inicijuoti sisteminius pokyčius, kad Lietuvoje būtų užtikrintas tvarus formuojamojo vertinimo įsitvirtinimas pasitelkiant dirbtinį intelektą. Projekto tikslams įgyvendinti bus taikoma mišri metodologija, aprėpianti teorinę analizę, antrinių duomenų analizę, reprezentatyvią Lietuvos mokytojų apklausą ir edukacinį kvazieksperimentą pagal teoriškai pagrįstą intervencinę programą. Nors projektu siekiama moksliškai pagrįsti, kokiu mastu dirbtinis intelektas galėtų būti naudojamas formuojamojo vertinimo praktikoje Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose, sukurtos mokslinės žinios turės ir tarptautinę reikšmę, nes daugelis šalių yra panašioje situacijoje kaip ir Lietuva, todėl susiduria su panašiomis problemomis, sprendžia tuos pačius klausimus ir turi panašių poreikių.
![]() |
![]() |